Jesteś tutaj

UWAGA instrukcja konfiguracji poczty dla dotychczasowych adresów @am.edu.pl

Osoby i jednostki korzystające z adresów typu imie.nazwisko@am.edu.pl i kont na serwerze am.edu.pl (= logujące się do Webmail przez link Webmail am.edu.pl) od 22 marca powinny podawać adres z wum zamiast am, czyli: imie.nazwisko@wum.edu.pl. Należy też dokonać drobnych zmian w konfiguracji Webmail i programu pocztowego (samodzielnie lub z pomocą IT, tel. 57 20 888, it@wum.edu.pl).

INSTRUKCJA KONFIGURACJI POCZTY

Webmail
zobacz też:
Ilustrowana instrukcja konfiguracji Webmail

  1. Otwórz pocztę przez przeglądarkę: kliknij link Webmail am.edu.pl na stronie głównej witryny uczelni. Jeśli pojawi się okienko z pytaniem
    o certyfikat, wybierz opcję Zaakceptuj ten komunikat tymczasowo
    i kliknij OK
  2. Na stronie logowania wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło (Twoja nazwa użytkownika to pierwsza litera Twojego imienia i pełne nazwisko, pisane razem bez polskich znaków). Kliknij Logowanie
  3. Po zalogowaniu się do poczty znajdź i kliknij napis Opcje na górze strony.
  4. Pojawi się panel z kilkoma blokami. Kliknij Dane użytkownika
  5. W polu Imię i nazwisko wpisz swoje imię i nazwisko. W polu Adres e-mail wpisz adres imie.nazwisko@wum.edu.pl. Jeśli w polu jest już wpisany adres imie.nazwisko@am.edu.pl, zmień człon am na wum. UWAGA: jeśli pole pozostawisz puste, odbiorcy będą widzieć Twoj login jako adres e-mail, np. jkowalski@wum.edu.pl. Kliknij znajdujący się poniżej przycisk Wyślij

Outlook
zobacz też:
Outlook: ilustrowana instrukcja konfiguracji istniejącego konta

  1. Otwórz Outlooka i wybierz z menu Narzędzia > Konta e-mail
  2. Zaznacz opcję Wyświetl lub zmień istniejące konta e-mail i kliknij Dalej
  3. Zaznacz konto na liście i kliknij przycisk Zmień
  4. W nowym oknie zmień nazwy obu serwerów poczty (dla poczty przychodzącej i wychodzącej) na mx01.wum.edu.pl. W polu Imię
    i nazwisko
    wpisz swoje imię i nazwisko, w polu Adres e-mail wpisz adres w postaci imie.nazwisko@wum.edu.pl. Następnie kliknij przycisk Więcej ustawień. Otworzy się nowe okno
  5. W zakładce Ogólne wypełnij pole Zwrotny adres e-mail (wpisz adres
    w postaci imie.nazwisko@wum.edu.pl).
  6. W zakładce Serwer wychodzący zaznacz opcję Serwer wychodzący wymaga uwierzytelnienia i Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej
  7. W zakładce Połączenie upewnij się, że zaznaczona jest opcja Połącz, używając sieci lokalnej (LAN)
  8. W zakładce Zaawansowane przy obu serwerach (POP3 i SMTP) zaznacz opcję Ten serwer wymaga zaszyfrowanego połączenia (SSL), suwak Limity czasu serwera przesuń na Długie. UWAGA w polu Dostarczanie zostaw takie ustawienia, jakie zastałeś. W niektórych przypadkach warto pozostawiać kopie wiadomości na serwerze, jednak IT nie rekomenduje tego rozwiązania ze względu na duże obciążenie serwera. Kliknij OK, wrócisz do poprzedniego okienka.
  9. Kliknij Dalej
  10. Kliknij Zakończ

Po dokonaniu zmian w konfiguracji najlepiej wysłać testowego e-maila do samego siebie. Jeśli coś nie będzie działać, należy zwrócić się o pomoc do IT.
Kontakt do IT: tel. 57 20 888, it@wum.edu.pl

Czytaj też starsze: Zmiana nazwy uczelni a zmiana adresów e-mail

Wybierz kategorię: