Jesteś tutaj
UWAGA instrukcja konfiguracji poczty dla dotychczasowych adresów @am.edu.pl
Osoby i jednostki korzystające z adresów typu imie.nazwisko@am.edu.pl i kont na serwerze am.edu.pl (= logujące się do Webmail przez link Webmail am.edu.pl) od 22 marca powinny podawać adres z wum zamiast am, czyli: imie.nazwisko@wum.edu.pl. Należy też dokonać drobnych zmian w konfiguracji Webmail i programu pocztowego (samodzielnie lub z pomocą IT, tel. 57 20 888, it@wum.edu.pl).
INSTRUKCJA KONFIGURACJI POCZTY
Webmail
zobacz też: Ilustrowana instrukcja konfiguracji Webmail
- Otwórz pocztę przez przeglądarkę: kliknij link Webmail am.edu.pl na stronie głównej witryny uczelni. Jeśli pojawi się okienko z pytaniem
o certyfikat, wybierz opcję Zaakceptuj ten komunikat tymczasowo
i kliknij OK - Na stronie logowania wpisz swoją nazwę użytkownika i hasło (Twoja nazwa użytkownika to pierwsza litera Twojego imienia i pełne nazwisko, pisane razem bez polskich znaków). Kliknij Logowanie
- Po zalogowaniu się do poczty znajdź i kliknij napis Opcje na górze strony.
- Pojawi się panel z kilkoma blokami. Kliknij Dane użytkownika
- W polu Imię i nazwisko wpisz swoje imię i nazwisko. W polu Adres e-mail wpisz adres imie.nazwisko@wum.edu.pl. Jeśli w polu jest już wpisany adres imie.nazwisko@am.edu.pl, zmień człon am na wum. UWAGA: jeśli pole pozostawisz puste, odbiorcy będą widzieć Twoj login jako adres e-mail, np. jkowalski@wum.edu.pl. Kliknij znajdujący się poniżej przycisk Wyślij
Outlook
zobacz też: Outlook: ilustrowana instrukcja konfiguracji istniejącego konta
- Otwórz Outlooka i wybierz z menu Narzędzia > Konta e-mail
- Zaznacz opcję Wyświetl lub zmień istniejące konta e-mail i kliknij Dalej
- Zaznacz konto na liście i kliknij przycisk Zmień
- W nowym oknie zmień nazwy obu serwerów poczty (dla poczty przychodzącej i wychodzącej) na mx01.wum.edu.pl. W polu Imię
i nazwisko wpisz swoje imię i nazwisko, w polu Adres e-mail wpisz adres w postaci imie.nazwisko@wum.edu.pl. Następnie kliknij przycisk Więcej ustawień. Otworzy się nowe okno - W zakładce Ogólne wypełnij pole Zwrotny adres e-mail (wpisz adres
w postaci imie.nazwisko@wum.edu.pl). - W zakładce Serwer wychodzący zaznacz opcję Serwer wychodzący wymaga uwierzytelnienia i Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej
- W zakładce Połączenie upewnij się, że zaznaczona jest opcja Połącz, używając sieci lokalnej (LAN)
- W zakładce Zaawansowane przy obu serwerach (POP3 i SMTP) zaznacz opcję Ten serwer wymaga zaszyfrowanego połączenia (SSL), suwak Limity czasu serwera przesuń na Długie. UWAGA w polu Dostarczanie zostaw takie ustawienia, jakie zastałeś. W niektórych przypadkach warto pozostawiać kopie wiadomości na serwerze, jednak IT nie rekomenduje tego rozwiązania ze względu na duże obciążenie serwera. Kliknij OK, wrócisz do poprzedniego okienka.
- Kliknij Dalej
- Kliknij Zakończ
Po dokonaniu zmian w konfiguracji najlepiej wysłać testowego e-maila do samego siebie. Jeśli coś nie będzie działać, należy zwrócić się o pomoc do IT.
Kontakt do IT: tel. 57 20 888, it@wum.edu.pl
Czytaj też starsze: Zmiana nazwy uczelni a zmiana adresów e-mail