Jesteś tutaj
Jak pisać do www
- Pisz krótko i krótkimi zdaniami. Strony www czytamy na monitorze, a lektura zdań wielokrotnie złożonych w takich warunkach męczy.
- Tam, gdzie to możliwe, stosuj bullety (listę nienumerowaną) i równoważniki zdań zamiast ciągłego tekstu.
- Stosuj podział tekstu na akapity, żeby zwiększyć jego czytelność.
- Przygotowując publikację w internecie, zastosuj zasadę tzw. odwrotnej piramidy. Na początku informacji umieść tytuł i lead z najważniejszym info, szczegóły podaj dopiero w rozwinięciu. W ten sposób czytelnik już po tytule zorientuje się, o co chodzi. Jeśli temat go zainteresuje, przeczyta całą informację.
- Stosuj tytuły, które w telegraficznym skrócie oddają treść notek. Zamiast „Bardzo ważna informacja" napisz raczej „Ważne: zmiana w regulaminie studiów".
- W przypadku tekstów technicznych, np. instrukcji obsługi, stosuj drugą osobę liczby pojedycznej („szukaj", „pobierz")
Wysłane przez Dział Informatyki w pon., 30/06/2008 - 16:11