Jesteś tutaj
FAQ
Nowe teksty najlepiej wpisywać od razu w edytorze witryny. Kopiowanie i wklejanie tekstu z dokumentu MS Word skutkuje przeniesieniem wraz z właściwym tekstem znaczników formatowania MS Word, co czasami może dawać efekt „obcego” tekstu lub nieoczekiwaną interpretację tych znaczników przez edytor HTML witryny (np. wyświetlanie dziwnych "krzaczków" na stronie). W przypadku wystąpienia takich problemów najlepiej skopiować tekst z MS Word, wkleić do programu Notatnik, skopiować z Notatnika i jeszcze raz wkleić w edytorze witryny. Ponieważ Notatnik wyczyści całe dotychczasowe formatowanie tekstu, po jego użyciu należy odtworzyć oryginalne formatowanie (pogrubienia, listy numerowane) w edytorze witryny.
Bardziej skomplikowane, jeśli chodzi o formatowanie, dokumenty najlepiej podpinać do strony jako załączniki.
Witryna dla niezalogowanego użytkownika dostępna jest pod obydwoma adresami:
http://nazwajednostki.wum.edu.pl
oraz
www.nazwajednostki.wum.edu.pl
W momencie logowania do witryny redaktor automatycznie „przechodzi” na połączenie szyfrowane, zabezpieczone (z prefiksem https zamiast http) i wszystkie podstrony, jakie przegląda, będąc już zalogowanym do witryny, widzi z prefiksem https. Przy czym połączenie szyfrowane działa tylko dla adresu http://jednostka.wum.edu.pl – przy próbie logowania z adresu www.jednostka.wum.edu.pl (z prefiksem www) dostajemy komunikat o nieprawidłowym certyfikacie. Podobny komunikat wyskakuje użytkownikom niezalogowanym, którzy próbują otworzyć podstronę z linka rozpoczynającego się od https://www(...).
Prosimy logować się do witryny z adresu http://jednostka.wum.edu.pl (bez prefiksu www), a w przypadku podawania linków do podstron korygować ich zapis do http://jednostka.wum.edu.pl/(...), czyli usuwać literkę „s” oraz prefiks „www”.
Problem nie dotyczy starszych witryn o zapisie adresu
www.wum.edu.pl/nazwajednostki
Oczywiście. Mogą nam Państwo przesłać gotowy baner lub wybrane zdjęcie (ilustrację) do banera. W tym drugim przypadku baner przygotujemy my i prześlemy Państwu e-mailem do zatwierdzenia przed publikacją na stronie.
Jeśli opcja dołączania plików .ppt jest włączona w konfiguracji witryny, prosimy o upewnienie się, czy na pewno właśnie takie rozszerzenie mają załączane pliki. Być może w systemie ma Pan włączone "ukrywanie rozszerzeń znanych plików" i tak naprawdę plik kończy się na .ppt.pps? W związku z czym w systemie widać .ppt, ale tak naprawdę jest to rozszerzenie pps - również powerpointowe.
Jeśli sprawdził Pan ustawienia w systemie, a problem nadal występuje, prosimy o przesłanie pliku, którego nie może Pan załączyć - być może problem tkwi w samym pliku.
Umieszczenie gotowej witryny internetowej na serwerach WUM jest rozwiązaniem warunkowym, do omówienia z administratorem - prosimy o kontakt telefoniczny.
Informacje dotyczące zakładania witryn zostały w marcu 2009 r. przeniesione ze strony BliP (Biura Informacji i Promocji) na stronę Działu Informatyki w związku z przejęciem przez Dział Informatyki helpdesku dla redaktorów witryn.
Komunikat oznacza, że witryna została przez administratora przełączona do stanu off-line (na przykład ze względu na zauważony brak aktywności redaktorów). W takiej sytuacji niezalogowany użytkownik widzi właśnie tylko komunikat.
„Odwiesić" witrynę, czyli udostępnić ją z powrotem on-line, może tylko administrator. Prosimy o zgłoszenie takiej potrzeby na adres witryny@wum.edu.pl (z podaniem numeru witryny w w tytule e-maila).
Informacja o autorze zawartości dla zewnętrznych (niezalogowanych) użytkowników = internautów z zewnątrz pojawia się tylko dla typu zawartości wpis (czyli np. dla aktualności czy ogłoszeń). Dla statycznej (normalnej) strony ta informacja jest dostępna tylko w panelu, ale niewidoczna na zewnątrz.
Jeśli chodzi o ten pierwszy przypadek (informacja o autorze widoczna na zewnątrz), można tę informację edytować. Metoda: wejść w tryb edycji, rozwinąć zakładkę Ogólne na dole strony i w polu Autor wpisać innego użytkownika (uwaga: musi to być użytkownik istniejący). Podobnie można ingerować w datę (pole Data utworzenia) – trzeba tylko przekopiować format 2008-02-14 13:25:47 +0100 i na nim dokonać zmian.
Tym drugim przypadkiem (informacja widoczna tylko w panelu) proszę się nie przejmować. Tworząc wstępną strukturę witryny, często testowo logujemy się na konta redaktorów jednostek i stąd pojawiają się działy, których redaktorzy nie zakładali, ale które noszą ich dane.
W przypadku zwykłych stron (typ zawartości: Strona) to prosta operacja: wejdź w tryb edycji strony i wpisz nową nazwę w polu Tytuł strony (wyświetlany nad treścią) i w zakładce Ustawienia menu w polach: Tytuł i Opis.
W przypadku aktualności i newsów (typ zawartości: Wpis) zgłoś taką potrzebę na adres witryny@wum.edu.pl (z podaniem w tytule e-maila numeru witryny) – zmiana nazwy CAŁEGO DZIAŁU wymaga zmiany ustawień przez administratora witryn.
Najprawdopodobniej nie zostały wypełnione pola w zakładce Ustawienia menu (Tytuł i Element nadrzędny). Strona została utworzona, ale nie przypisałeś jej żadnej pozycji menu, czyli miejsca w strukturze witryny. Wejdź w Zawartość – tam znajdź i kliknij utworzoną stronę. Wypełnij pola ustawień menu i zapisz stronę.